De kraker tussen Invicta/Frigro 1 en Wez Handich/DOW/TFS 1

Het is 18 maart, met op deze zaterdag een veelbelovende wedstrijd op het programma tussen Invicta/Frigro en WZ/DOW/TFS. Voor de tegenpartij is het van groot belang de punten mee te nemen, zodat zij op doelsaldo nog mee kunnen doen voor het kampioenschap. Invicta/Frigro zal niet meer meedraaien voor het kampioenschap, maar zal deze wedstrijd vol strijd ingaan om te laten zien dat de oranjehemden ook in de eerste klasse boven in meer kunnen draaien.

Om 19:30 uur worden de beide ploegen voorgesteld aan het publiek dat in grote getalen naar de Van der Bijhal is getrokken. Vervolgens zijn de pupillen van de week in het zonnetje gezet.  De arbiter R. Turk gaf het startsein. Waarna de wedstrijdbal, gesponsord door de Pruttelpot, rond ging in de sporthal van Kollum.

Invicta/Frigro wist vliegend van start te gaan, waardoor de thuisploeg een voorsprong van 4-0 wist op te bouwen. Vanaf dit moment begon WZ/DOW/TFS ook met scoren, maar ook de oranjehemden wisten de korf te vinden. Ongeveer tien minuten voor rust stond er een stand van 9-3 op het scorebord. Vanaf dit moment wist de uitploeg de voorsprong te verkleinen, waarna zij de ruststand op een 12-7 zetten.

Tijdens de rust kreeg de Pruttelpot-formatie van coach Johan te horen dat zij goed stonden te korfballen. Wel werd er aangegeven dat het van groot belang is om de kop er bij te houden en de gehele tweede helft scherp te blijven.

De tweede helft ging los WZ/DOW/TFS zou er uiteraard alles aan gaan doen om deze wedstrijd te gaan winnen. Dit was te merken, na een aantal minuten werd de voorsprong van Invicta/Frigro beperkt naar een 13-10. De drie punten voorsprong werd een tijdje behouden door Invicta/Frigro. Toch werd het verschil steeds kleiner, van 17-15 naar een 17-16. WZ/DOW/TFS leefde naar het moment toe van ‘op en er over’, wat zij ook deden. Ongeveer halverwege de tweede helft wist de tegenpartij zich naar een voorsprong te werken van 17-18. Op een sterk karakter ging beide ploegen stug door, waarbij de stand gelijk op bleef gaan. Met nog acht minuten op de klok stond er een stand van 21-20 op het scorebord. Waarna Invicta/Frigro een gat van twee verschil kon maken (22-20). In deze laatste minuten wist WZ/DOW/TFS de voorsprong van de oranjehemden te verkleinen naar een 23-22, waarop een gelijke stand volgde van 23-23. In deze laatste minuten wist Elisa Zijlstra de winnende bal door het mandje te halen, waarbij de thuisploeg op een voorsprong werd gezet van 24-23. Na nog een aantal aanvallen gespeeld te hebben floot de scheidsrechter de wedstrijd ten einde.

Wij willen publiek enorm bedanken voor het enthousiast aanmoedigen van de selectie, waardoor er een geweldige sfeer te proeven was in de Van der Bijhal! Op 25 maart speelt Invicta/Frigro om 16:30 uur in de sporthal van Ureterp tegen Oerterp/VKC, ook dan bent u van harte welkom.