Eenvoudige overwinning voor Invicta/Frigro 1 tegen Oerterp 1

Afgelopen zaterdag 25 Maart stond de return wedstrijd tegen Oerterp/VKC 1 in Ureterp op het programma. De thuis wedstrijd was in het voordeel van de oranjehemden en deze waren er natuurlijk weer op uit om ook de punten naar zich toe te trekken.

Om 16.30 uur floot scheidrechter J. van der Veen in, de eerste paar minuten werd er door beide teams niet gescoord. Toch het eerste doelpuntje van de wedstrijd werd door de ploeg uit Kollum/Gerkesklooster gemaakt. Hierna waren ze los, binnen no time stond er een stand van 1-9 op het scorebord. Oerterp/VKC probeerde mee te scoren maar dit lukt ze niet helemaal, waardoor Invicta/Frigro vrolijk verder kan gaan met doelpunten maken. Dit resulteerde erin dat we met een stand van 6-15 de kleedkamers op gingen zoeken.

In de rust kregen we tegen van Coach Sake Koelma, die deze wedstrijd aan het roer stond wegens 1 wedstrijd schorsing van Coach Johan Boerema, te horen wat er nog beter moest deze tweede helft. De Oranjehemden begonnen niet zo vliegensvlug als de eerste helft. De ploeg uit Ureterp wist begin tweede helft de korf beter te vinden. De aanvallen van de Invictanaren liepen niet zo goed meer als in het eerste deel van de wedstrijd, betekende her en der wat plaats-foutjes waardoor de bal snel weer bij de tegen partij in handen was. De stand was alsnog in het voordeel van Invicta/Frigro 12-23. In de laatste paar minuten mochten er nog drie mee gereisde junioren warm lopen en het veld betreden. Hiervan wisten nog twee een leuke goal mee te pakken! De eindstand is 13-25 geworden.

Zaterdag 1 april (dit is geen grapje) staat alweer de laatste zaalwedstrijd van deze competitie op het programma. De wedstrijd zal 19.30 uur van start gaan en is tegen Thrianta 1.

Publiek willen wij wederom weer bedanken voor de support en hopelijke zien we iedereen aanstaande zaterdag in de van der Bijhal te Kollum!!