Invicta/Frigro 1 verliest van koploper

11 maart stond de wedstrijd tegen koploper OKO/BIES op het programma. Thuis kon de Pruttelpot-formatie de punten niet pakken, maar het doel was om dat nu wel te doen. Iets na 19.00 uur klonk het startsignaal in Opende.

De eerste helft begon voorspoedig, de oranjehemden wisten zelfs tot voorsprong te komen. Met een stand van 1-3 duurde het in de aanval vervolgens lang om te scoren. Door de hoge druk waren de kansen beperkt. Tot een paar minuten voor de rust wisten de spelers uit Kollum en Gerkesklooster toch een gelijke stand op het scorebord te behouden. Net voor de rust wist de tegenstander toch nog twee keer te scoren waardoor de ploegen de rust in gingen met een stand van 10-8.

Na de rust moest er wat gas bij gegeven worden. Een gat van twee was nog gemakkelijk te overbruggen. Invicta/Frigro kwam nog terug op één doelpunt verschil, maar wist vanaf dat moment de thuisploeg niet meer in te halen. Twee spelers van OKO/BIES verzorgden de doelpunten, waardoor de Pruttelpot-formatie niet bij kon blijven.

De oranjehemden hebben tot het einde ervoor gestreden, maar het mocht helaas niet zo zijn. De eindstand werd dan ook 22-18 in het voordeel van OKO/BIES. Nog wel benoemenswaardig is de buzzerbeater van Sanne van der Meulen die in de laatste seconde nog een gaatje van 4 creëerde.

Publiek bedankt voor jullie komst en aanmoediging! Volgende week speelt de selectie weet thuis tegen de andere koploper Wêz Handich. Het belooft een leuke wedstrijd te worden, dus kom dat zien! Het tweede begint om 17.50 uur en het eerste speelt om 19.30 uur.