Invicta/Frigro wint overtuigend van Hoogkerk.

Zaterdag 18 februari stond de wedstrijd tegen Hoogkerk op de planning. De wedstrijdbal werd gesponsord door Bakkerij Riemersma. De wedstrijd stond onder leiding van J. Abma en het startsignaal klonk om 19.30 uur in Kollum.
Invicta/Frigro beet het spits af in de eerste minuut. Met de hoge druk van Hoogkerk wist de Pruttelpot-formatie goed om te gaan. Hoogkerk wist echter snel te antwoorden. En dit was dan ook de gang van zaken in de eerste helft. Invicta/Frigro scoorde, kwam een doelpunt voor en hoogkerk maakte het weet gelijk. Aanvallend wisten de oranjehemden goed om te gaan met het verdedigend spelletje van de ijsberen uit Hoogkerk, daarom kwam er af en toe een gaatje van 2 en 3 goals. Maar loskomen van de tegenstander lukte steeds net niet helemaal. Daarom gingen beide ploegen de rust in met 9-8 op het scorebord.
Na de rust pakte de Pruttelpot-formatie door. Ze wisten Hoogkerk tot 10 minuten na de rust op de 8 te houden en zelf 6 te scoren! Vanaf dat moment besloot Hoogkerk de achterverdediging in te zetten, voor de oranjehemden was dit even schakelen. Maar na een paar aanvallen wisten ze ook deze tactiek eigen te maken. De voorsprong werd behouden door een goede verdediging, maar nog veel betere aanvallen. Alle spelers waren vandaag 100% waardoor Invicta/Frigro 1 het publiek een prachtige wedstrijd konden laten zien. Uiteindelijk resulteerde de wedstrijd dan ook in een mooie en welverdiende 21-12 in het voordeel van de Pruttelpot-formatie. Na de wedstrijd is er nog een feestje gevierd samen met de ijsberen, beide teams komen ten slotte toch uit het noorden?
We willen het publiek bedanken voor de support en hopelijk zien we jullie allemaal over 3 weken in Opende, want dan spelen we tegen de koploper OKO/BIES 1 om 19.30 uur. We kunnen de support goed gebruiken!