Invicta/Frigro pakt wederom punten tegen Udiros

Na driemaal te zijn afgereisd naar Nieuwehorne voor zowel de veld-, beker- als zaalcompetitie, mocht de Pruttelpot-formatie in dit vierde treffen het thuis, op 11 februari 2023, opnemen tegen Udiros. Invicta/Frigro had de voorgaande duels van Udiros gewonnen, wat vertrouwen gaf. Dit betekende echter niet dat er ook vandaag zomaar werd gewonnen. Om bovenin mee te blijven doen, moesten er vandaag twee punten worden gepakt. De wedstrijdbal werd gesponsord door OPNIEUW!. Daarnaast waren de pupillen van de week deze keer Eliza Agema en Douwe Bosma.

Nadat scheidsrechter H.H. Bergsma om 19.30 uur het startsignaal gaf, waren het de oranjehemden die de score openden. Vervolgens ging de wedstrijd gelijk op. Na een kwart gespeeld te hebben, wist de ploeg uit Kollum/Gerkesklooster een gaatje te slaan van twee doelpunten, waardoor het 7-5 stond. Vlak voor rust wist Invicta/Frigro de score nog iets uit te breiden. Beide ploegen zochten de kleedkamers op met een stand van 11-7.

Na de onderbreking vergrootte Invicta/Frigro vrijwel direct de voorsprong tot zes doelpunten. Ook Udiros bleef meescoren. Hierdoor was het verschil steeds zes tot acht doelpunten. De tweede helft werd niet meer spannend. De Pruttelpot-formatie wist voor de vierde keer dit seizoen twee punten te pakken van de ploeg uit Nieuwhorne. De wedstrijd eindigde met een stand van 26-19.

Volgende week neemt Invicta/Frigro het op tegen Hoogkerk. De wedstrijd zal om 19.30 uur van start gaan in de Van der Bijhal te Kollum. Het publiek wordt bedankt voor de support. Hopelijk zien wij jullie volgende week weer terug!