Invicta/Frigro pakt punten na zwaarbevochten duel.

Vandaag stond voor Invicta/Frigro de eerste return op het programma. Hiervoor moest de ploeg uit Kollum/Gerkesklooster uit naar Roden om het op te nemen tegen Noordenveld. De eerste wedstrijd, in Kollum, werd gewonnen met 18-13 in het voordeel van Invicta/Frigro.

De voorbespreking van coach Johan was duidelijk. Punten pakken en bovenin mee blijven draaien. Om 20:00 uur werd de wedstrijd ingefloten door scheidsrechter H. Schuitema.

Noordenveld opende de score maar Invicta/Frigro vond gelijk de aansluitingstreffer. De Pruttelpot-formatie wist daarna met onder ander een goal van vedette Uulco Hoekstra het eerste gaatje van de wedstrijd te slaan, waardoor het scorebord 3-6 toonde. Noordenveld wist snel de stand weer op gelijke hoogte te brengen. Tot de 9-9 ging het gelijk op. Vlak voor de rust wist Invicta/Frigro nog twee keer de korf te raken. Hierdoor ging de ploeg uit Kollum/Gerkesklooster met een goed gevoel de rust in met en stand van 9-11.

De tweede helft was gelijk aan de eerste helft. De ploegen gingen wederom gelijk op. De Pruttelpot-formatie wist opnieuw een aantal doelpunten uit te lopen, maar Noordenveld wist de stand weer op gelijke hoogte te brengen naar 15-15.

De Pruttelpot-formatie was toen weer aanzet om een gaatje te slaan. Dit lukte tot 16-18. De voorsprong werd alleen niet verder uitgebreid. Noordenveld zette op dat moment aan een wist vier treffers op een rij te maken. Hierdoor keek Invicta/Frigro ineens tegen een achterstand van 20-18 aan. Nu was het de beurt aan de ploeg van coach Johan om veerkracht te tonen en dit deden zij. Het publiek zag in de slotfase 21-21 op het scorebord staan. Een kansje bij de korf met een overtreding tot gevolg, waardoor de scheidsrechter de bal op de stip lag en Invicta/Frigro staat voor. Noordenveld weet in de laatste aanval niet meer de gelijkmaker te maken. In de laatste seconde weet de ploeg uit Kollum nog een keer te scoren. Eindstand 21-23.

Een zware wedstrijd waarbij de ploeg van coach Johan veel kansen hadden en veerkracht toonde. Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. Invicta/Frigro neemt het dan in de van der Bijhal in Kollum om 19:30 uur op tegen Udiros. Dit wordt dan de vierde wedstrijd van dit seizoen die de twee ploegen tegen elkaar spelen. Supporters zijn van harte welkom, tot dan!