Invicta/Frigro weet punten in Kollum te houden na toch spannende wedstrijd.

Afgelopen zaterdag 21 januari was het weer tijd voor de Pruttelpotformatie om in Kollum op te treden. Deze wedstrijd werd gespeeld tegen Oerterp/VKC 1 wat tot nu toe in de competitie nog geen punten wist te bemachtigen. De wedstrijd stond onder leiding van de heer M. van Veen die om 19.30 het startsein zou gaan geven. Voordat het startsein gegeven werd, mochten uiteraard de pupillen van de week een doorloopbal nemen. Deze week waren Eline Nutma en Mirthe de Bruin aan de beurt om de wedstrijd af te trappen.

De wedstrijd begon goed voor de Oranjehemden. Ze wisten al snel een gat van 3 doelpunten te creƫren en deze ook aardig te behouden. Toch werd dit gaatje niet verder uitgebreid. Ondanks lange en mooie aanvallen aan de kant van Invicta/Frigro, wisten ze de korf niet altijd te vinden. Dit veranderde na ongeveer een kwartier gespeeld te hebben. Het gat werd een beetje groter wat resulteerde in een ruststand van 13-8.

Na te horen gekregen dat het verdedigend hier en daar scherper moest en aanvallend de afronding beter moest, kwam de ploeg van Johan Boerema vastberaden uit de kleedkamer. In de eerste minuten van de tweede helft was dit ook terug te zien. De bal ging iets gemakkelijke door het gat van de mand, maar dit kon Invicta/Frigro niet doorzetten. Oerterp/VKC had na een donderpreek de wil om de wedstrijd te winnen weer terug gekregen en Invicta/Frigro liet het allemaal wat gebeuren. De stand na ongeveer een kwartier spelen in de tweede helft was dan ook 20-19.

Toch wisten de meeste spelers van de Pruttelpotformatie het hoofd koel te houden. Ze lieten de tegenpartij niet meer scoren en wisten zelf nog een aantal keer de korf te vinden. De laatste vijf doelpunten van de wedstrijd waren dan ook in het voordeel van Invicta/Frigro. Voor de oplettende lezer resulteert dit in een eindstand van 25-19.

Onnodig spannend, maar toch een goede wedstrijd waar het publiek zeer invloedrijk is geweest. Door de grote opkomst was het gejuich hard en goed te horen wat de Oranjehemden een boost gaf. Wij willen daarom het publiek weer hartelijk bedanken!

Volgende week speelt Invicta/Frigro 1 tegen Thrianta 1. Deze wedstrijd zal om 17:10 gespeeld worden op de Sportveldenweg 2 te Hoogeveen. Hier kunnen wij de steun van het publiek ook weer goed gebruiken!