Invicta/Frigro 1 verliest belangrijke punten van Wêz Handich/DOW/TFS 1

Afgelopen zaterdag 14 januari stond er eindelijk weer een competitiewedstrijd op het programma. Ditmaal tegen de nummer twee van de ranglijst Wêz Handich/DOW/TFS 1. Om 20:20 gaf de heer E. Bos het startsein.

Al te snel stond de Pruttelpotformatie met 6-2 achter. Hierna volgde een time-out aangevraagd door coach Johan, die ook aan gaf dat het beter moest en vooral ook beter kon. Dit hielp want hierna werd de stand door goed korfbal gelijkgetrokken naar 7-7. Toch wisten de Oranjehemden dit niet door te zetten. Er werd gerust met een stand van 13-9. De wedstrijd was nog zeker niet gespeeld.

Tijdens de pauze gaf coach Johan wederom aan dat het spel beter kon. Dat lieten de Invictenaren immers ook zien. Toch wisten ze het in de tweede helft niet weer te laten zien.

Al snel stond de Pruttelpotformatie 17-10 achter. De wedstrijd leek gespeeld. Ondanks de strijdlust en een aantal wissels aan de kant van Invicta/Frigro wisten ze niet dichterbij te komen. Wêz Handich wist de hele wedstrijd de korf gemakkelijker te vinden, waardoor het een te moeilijke opgave was voor de ploeg uit Kollum/Gerkesklooster om bij te blijven. Dit resulteerde in een eindstand van 22-16. Aanwezig publiek wordt bedankt voor de aanmoediging. Daar heeft het niet aan gelegen!

Volgende week zal Invicta/Frigro 1 het opnemen tegen Oerterp/VKC 1. Deze wedstrijd zal om 19:30 gespeeld worden in de van der Bijhal te Kollum. Voorafgaand zal Invicta/Frigro 2 spelen tegen KVW `22 3 spelen. We hopen dat de tribune ook ditmaal weer goed gevuld is!