Spelregelbewijs

Beste spelende leden van Invicta,

Met ingang van het seizoen 2015-2016 heeft de KNKV samen met NOC*NSF het project Korfbalmasterz.nl gelanceerd. Dit is een platform waarop korfballers kunnen oefenen met de spelregels om uiteindelijk hun spelregelbewijs te halen via een toets op dezelfde site. Ook staat er op de website een verkorte versie van het spelregelboekje.

Ook wij, binnen Invicta, hebben 2,5 jaar geleden besloten om hier op in te springen. We hebben toen twee spelregelavonden georganiseerd en dat was de aftrap waarbij veel mensen thuis hebben geleerd/geoefend en daarna hun spelregelbewijs online hebben gehaald. Nogmaals een compliment daarvoor!

Waar de bond het spelregelbewijs een paar jaar geleden nog niet verplicht stelde komt er per jaar nu een leeftijdscategorie bij waarvoor het verplicht wordt. Dit betekent dat vanaf 2020 alle senioren, junioren en aspiranten verplicht zijn om het spelregelbewijs in bezit te hebben, waarbij nieuwe leden een jaar de tijd hebben om het te behalen. Een heel aantal mensen hebben, zoals reeds genoemd, het diploma al gehaald maar er zijn ook mensen die het nog moeten halen. De gediplomeerde scheidsrechters zijn vrijgesteld omdat zij de spelregelkennis al beheersen. De mensen die het spelregelbewijs nog moeten halen hebben allemaal persoonlijk een e-mail ontvangen

Momenteel zijn de examens nog gratis zijn, iets wat in de toekomst mogelijk ook gaat veranderen. Profiteer nu dus van het gratis examen, want voor de leden waarvan nu wordt verwacht dat zij in de gratis periode het spelregelbewijs halen zijn eventuele toekomstige kosten van het examen voor eigen rekening!

Wat vragen wij van de mensen die het nog moeten halen?

Om jullie voor te bereiden op de toets kan er online geoefend worden met allerlei spelsituaties. Daarnaast wordt er een bijeenkomst georganiseerd op woensdag 30 januari 2019 om 19.30 inloop en 19.45 start in de sportkantine op het veld.  Het is de bedoeling dat iedereen die dit bewijs nog moet halen aanwezig is op deze avond. Op deze avond wordt precies uitgelegd wat de bedoeling is, wat de termijn is waarbinnen de toets gehaald moet worden en worden de individuele codes uitgedeeld waarmee ingelogd kan worden op korfbalmasterz.nl. Met deze code kan er geoefend worden met de spelregels op de website, en uiteindelijk kan er na een periode het examen worden gemaakt. Daarnaast is er tijdens de avonden ruimte voor vragen en kijken we gezamenlijk naar enkele spelsituaties onder het genot van een borreltje en een hapje. Mocht je op deze avond echt niet kunnen, dan kun je dat doorgeven aan Grietina Solle, per telefoon (0648406267) of op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zij zal je dan verder vertellen hoe je het bewijs kunt gaan halen.

We weten dat er al veel dingen moeten in deze tijd maar we zitten als club zijnde met verplichtingen. We hopen dan ook dat de mensen die het nog moeten halen hun beste beentje voor zullen zetten. Het lijkt misschien een hele opgave maar als je even oefent, dan is gebleken dat je vrij snel dit diploma kunt halen. Ook kun je met iemand anders oefenen, dat werkt erg stimulerend!Genoeg redenen om te komen dus!

De Arbitragecommissie,

Gertjan Oppersma, Grietina Solle en Ruurd Meindertsma