Invicta/Frigro 1 laat punten achter in Rottevalle

Afgelopen zaterdagavond om 19:00 uur stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Pruttelpotformatie moest het opnemen tegen een bekende tegenstander: Wêz Handich 1. Met het zonnetje erbij floot Ritske (zo mocht de ploeg uit Rottevalle de heer Kleinhuis noemen) in.

Vanaf het begin was Wêz Handich scherp en Invicta/Frigro was dat niet zo. Toch werd het verschil niet groter dan 4. De wedstrijd ging een beetje heen en weer, maar het was Wêz Handich wat de eerste helft aan het langste eind trok. Beide teams gingen met bezwete koppen en een ruststand van 14-11 de kleedkamers in.

De wedstrijd was met 3 doelpunten verschil nog lang niet gespeeld en dat wisten de Invictenaren maar al te goed. Er werd gestreden en het ging hard tegen hard. De scheidsrechter liet veel toe waardoor het in sommige fases leek op een knokpartij. Toch bleven beide teams vechten voor wat ze waard waren. Verdedigend leverde Invicta/Frigro goed werk de tweede helft, maar het bleef aanvallend een beetje uit. Met het geluk niet aan de zijde bleek het erg lastig om het gat te dichten.

In de slotfase van de wedstrijd werden er nog een aantal doelpunten gemaakt, maar ook dit was aan beide kanten waardoor het verschil gelijk bleef. De eindstand werd 20-17. Een redelijk mooie eerste wedstrijd van de veldcompetitie die helaas eindigt in een verliespartij.

Aan de support heeft het niet gelegen, waarvoor wij onze dank willen uitspreken. Wij hopen jullie aankomende zaterdag 16 september weer te zien. Invicta/Frigro 1 zal het dan opnemen tegen Drachten/Van der Wiel 1. Dit belooft ook een mooie wedstrijd te worden.