Invicta/Frigro wint ook laatste wedstrijd en is ongeslagen kampioen

De dag begon afgelopen zaterdag in Harich, waar het tweede hun kampioenschap kon verzilveren door de wedstrijd tegen Harich te winnen. De Pruttelpotformatie was uit getrokken om de Sterkenburgformatie een hart onder de riem te steken. En met succes. Het tweede won de wedstrijd met een overtuigende 9-10 waardoor ook zij kampioen zijn geworden. Na al vast een klein feestje gebouwd te hebben was het voor het eerste toch echt tijd om te vertrekken richting Oude Pekela waar ook zij de laatste wedstrijd van dit veldseizoen zouden gaan spelen en wel tegen WSS 1.

Het was wederom erg warm. Doordat de reis van Harich naar Oude Pekela een lange tocht was, kwam Invicta/Frigro 1 een kwartier voor aanvang van de wedstrijd aan. Dit is natuurlijk geen fijne voorbereidingstijd. Desondanks waren zij vastberaden om het seizoen ongeslagen af te sluiten. Dit zou een kers op de taart van het kampioenschap zijn.

Om 17.30 werd het startsein gegeven en beide teams gingen los. De wedstrijd begon niet erg sterk aan de kant van de Pruttelpotformatie. Het bleek al snel dat het een pittige wedstrijd zou gaan worden. Er werden een paar domme foutjes gemaakt waardoor het niet lang duurde voordat de Invictenaren tegen een achterstand aan keken. Gelukkig werd het gat niet groter gemaakt dan twee. Hierdoor konden ze bij blijven. Toch was de ruststand 9-8 in het voordeel van de thuisploeg WSS.

In de rust benadrukte coach Johan wederom dat we ons niet te veel bezig moesten houden met zaken waar we geen invloed op hadden. Hij doelde hiermee op de scheidsrechter. Dit was zacht uitgedrukt een autoritair figuur wat absoluut geen tegenspraak accepteerde en al helemaal niet als dit ook nog in het Fries gezegd werd. Tot grote ergernis van de meeste spelers had coach Johan hier toch weer gelijk. Hij gaf aan dat er een tactische vakwissel plaats zou vinden. Nadat iedereen een beetje afgekoeld was, werd het veld weer betreden.

Na rust begon Invicta/Frigro sterk. Een 9-8 achterstand werd omgebouwd tot een 10-13 voorsprong. Hierna is het nog even gelijk op gegaan tot een stand van 15-15. Toen wist de Pruttelpotformatie een gat te maken van 4 doelpunten (15-19) waardoor de tijd hun beste vriend werd. De korf werd door beide teams nog één keer gevonden wat resulteerde in een eindstand van 16-20. Opgelucht konden de Invictenaren hun kampioenschap met een ongeslagen status bedrukken.

Dit was dan de laatste wedstrijd van dit seizoen. Aankomend veldseizoen zal Invicta/Frigro 1 uit komen in de overgangsklasse! Maar nu is het eerst tijd voor een welverdiende vakantie. Wij willen al het publiek bedanken voor de steun afgelopen seizoen en wij hopen jullie uiteraard volgend seizoen weer langs de kant van het veld te zien en te horen!