Invicta/Frigro 1 wint na een lastige wedstrijd van Joure 1.

Op zaterdag 28 mei stond de wedstrijd tegen Joure 1 op het programma. Om 14.30 uur klonk het fluitsignaal door scheidsrechter R. de Leeuw.

Als voorbereiding op de wedstrijd had coach Johan het team een opdracht gegeven. Dit was om de wedstrijd van vorige keer terug te kijken en zo te observeren wie je tegenstander was want, grote kans dat je er deze keer weer tegen kwam. Tijdens de voorbespreking gaf coach Johan duidelijk aan dat deze punten belangrijk waren aangezien Invicta/Frigro 1 zal promoveren als deze wedstrijd gewonnen zou worden. Met alle focus en vertrouwen ging Invicta/Frigro 1 het veld op en startte de wedstrijd. Het ging telkens wat gelijk op, de Oranjehemden konden niet een groot gat slaan waardoor Joure telkens maar mee bleef scoren. Zo stonden de Invictenaren in het begin van de wedstrijd telkens met 1 doelpunt achter. Uiteindelijk wisten ze een kleine voorsprong te pakken waardoor het dan met ook 9-10 met rust was.

De Invictenaren kwamen goed de kleedkamers uit, zo wisten ze snel een gaatje te slaan van 4 doelpunten waardoor de stand 10-14 was. Toch gaf Joure de hoop niet op en vocht voor elke bal waardoor ze uiteindelijk toch weer het gaatje naar 2 konden maken. Hier hadden de Oranjehemden snel antwoord op door weer een gaatje van 4 te maken door een afstander en een strafworp. Na de time out die coach Johan aan had gevraagd wisten de Oranjehemden scherp de wedstrijd af te maken die eindigde in een 16-19 eindstand.

Wij willen het publiek bedanken voor jullie komst een aanmoediging!

De volgende wedstrijd op het programma is Pallas ’08 1. Deze wedstrijd wordt gespeeld op 11 juni om 16.00 uur, op sportcomplex Nylan in Leeuwarden. Publiek is daar ook weer van harte welkom