Playbackshow

Op zaterdag 3 november 2018 was het weer tijd voor de jaarlijkse playbackshow van korfbalvereniging Invicta. Ook deze 21e editie werd de muziek verzorgd door Geert Akse en werd de playbackshow gesponsord door Hoekstra Assurantiekantoor uit Kollum.

De jeugd mocht deze avond beginnen en ook dit jaar had de jeugd weer goed geoefend om spetterende acts neer te zetten deze avond. De presentatie was dit jaar in handen van Marloes Wierenga en Hinke Beets en de jury bestond uit Geertje Krap, Rien van der Laan en Thomas Visser. Tijdens deze avond kwamen onder andere André van Duin en Fifth Harmony voorbij. Uiteindelijk heeft de jury besloten dat de originaliteitsprijs naar de C2 ging. Met het liedje ‘het is een zwaar bestaan’ van Annie en een prachtige act wisten zij de jury te overtuigen. De C2 werden beloond met een microfoon gevuld met zoetigheid, gemaakt door Bart de Vries. De winnaars van de jeugd werden Gitte en Marije met het optreden van Plien & Bianca wisten zij de beker te bemachtigen. Zij lieten een zeer goede playback act zien.

Na de jeugd was het tijd voor de junioren en senioren. Met dit jaar Willem Kroodsma als presentator. Willem stelde de jury bestaande uit Aukje Krol, Jelmer Tamminga en Tjerkje van der Laan voor en daarna konden de acts beginnen. Ook dit jaar waren de acts weer keurig ingestudeerd. De acts waren in één woord van wereldklasse. De midweek deed met twee liedjes mee deze editie. Dubbel zoveel kans om te winnen, maar of hun dat ging helpen was maar net de vraag. De strijd tussen de teams onderling was moordend.

Van te voren was bekend dat de jury om te kopen was, alleen niet hoe. De deelnemers deden natuurlijk hun uiterste best hier achter te komen. Eén act deed dat zelfs door jurylid Jelmer op het podium te roepen en hem mee te nemen in hun act. De jury besloot na lang en moeilijk beraad de originaliteitsprijs uit te rijken aan Hinke, Geertje en Inge. Met het nummer ‘Aldi’ van de Heidedoosjes wisten zij de prijs binnen te slepen. De winnaars bij de junioren en senioren waren dit jaar de Senioren 1 die met het nummer ‘ome Cor heb een drilboor’ van André van Duin. Ze wisten met dit nummer de juryleden omver te blazen en versloegen hiermee de concurrentie. De midweek had dit jaar twee geweldige acts, maar kon helaas niet op tegen de Senioren 1. Een jaar waarbij de midweek niet in de prijzen is gevallen. Volgend jaar voor iedereen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.