Invicta/Frigro houdt punten in Kollum tegen EKC 2000

Afgelopen zaterdag 30 november moest de Pruttelpotformatie het opnemen tegen EKC 2000. EKC is een bekende ploeg, dat nog nooit punten heeft weten te pakken van Invicta/Frigro en dat wilden de Oranjehemden graag zo houden. De wedstrijd stond onder leiding van G. H. van der Veen en de bal werd gesponsord door Johan Bosma Veehandel te Kollumerpomp. De pupillen van de week waren Sjoukje Zijlstra en Marije Nutma uit de D1.

De wedstrijd begon stug voor de Invictenaren. Het duurde even voor er een doelpunt viel, maar na het eerste doelpunt ging het in snel tempo door. Het werd snel 3-0 waarna het eerste doelpunt van EKC de stand op 3-1 bracht. Het gat van de korf werd vaak gevonden door de Pruttelpotformatie, waardoor de beide teams rustten met een stand 13-3. Na de pauze gingen de Oranjehemden vrolijk door met scoren. Tot een score van 23-6 bleef EKC 2000 vrijwel scoreloos. EKC kreeg weer pit, en ging ook weer scoren. Het werd 26-12, maar EKC stopte niet. Dit resulteerde in een eindstand van 28-18. De tweede helft is dus een gelijke stand gespeeld van 15-15. Omdat in de eerste helft en in het begin van de tweede helft zo ver was uitgelopen, maakte dit niet uit voor het resultaat: weer geen punten voor EKC!

Wij bedanken al de supporters die kwamen kijken. De volgende wedstrijd die de Oranjehemden zullen spelen is tegen Achilles 1 in Almelo. Thuis moeten de Invictenaren weer op zaterdag 14 december tegen Top. Wij hopen dat er dan weer veel publiek bij zal zijn!