Invicta/Frigro 1 strijdend ten onder tegen Wêz Handich 1

Afgelopen zaterdag 30 september stond er een belangrijke wedstrijd op het programma voor de Pruttelpotformatie. Ze stonden na 3 wedstrijden nog op 0 punten en waren gebrand om de punten in Kollum te houden. Vorige keer was het tegen Wêz Handich een spannende strijd. Om 18.40 gaf de heer H. Schuitema het startsein.

Wêz Handich begon scherp aan de wedstrijd en wist na een kwartier speeltijd een voorsprong van 3-7 te realiseren. Ondanks dat de Invictenaren kansen genoeg creëerden, wisten ze het gat van de korf vaker niet dan wel te vinden. Aan de andere kant werd er dan wel wat gemakkelijker gescoord waardoor Invicta/Frigro er steeds wat achteraan hikte. Toch wisten ze het gat te verkleinen naar 2 doelpunten vlak voor rust. Dit resulteerde in een eindstand van 8-10.

Na een scherpe en inspirerende toespraak van Coach Johan kwam de Pruttelpotformatie vastberaden het veld op om de tweede helft er alles aan te doen om de winst binnen te slepen.

Ondanks een snelle goal van Wêz Handich wist Invicta/Frigro de stand snel gelijk te trekken. Na de 11-11 werd ook al snel de 12-11 voorsprong gemaakt. Dit resulteerde in een time-out aan de kant van Wêz Handich. Dit bleek een goede zet. Na 12-12 werd het verschil weer 2 in het voordeel van Wêz Handich. Toch wist Invicta/Frigro de aansluiting te houden. 19-19 met nog 5 minuten te spelen. Na een paar snelle doelpunten van Wêz Handich en wat minder goede aanvallen van Invicta/Frigro werd duidelijk dat er te weinig tijd was om dit nog goed te maken. Na nog een paar doelpunten werd de eindstand 20-23 in het voordeel van Wêz Handich. Wederom een mooie en spannende wedstrijd die helaas niet met winst eindigde voor Invicta/Frigro.

Aan het publiek heeft het niet gelegen, want dat was er genoeg. Onze dank voor de support! Aankomende dinsdag 3 oktober speelt Invicta/Frigro 1 tegen NIC 1 in strijd voor de beker. Deze wedstrijd zal om 20.00 in Kollum gespeeld worden! Daarna zal de volgende competitiewedstrijd op zaterdag 7 oktober gespeeld worden tegen Drachten 1. Deze wedstrijd begint om 15.30 in Drachten. Ook bij deze wedstrijden zal de support van het publiek belangrijk zijn!