Invicta/Frigro 1 een ronde verder voor de Jan Mulder-beker

Dinsdag 20 september stond voor Invicta/Frigro 1 de bekerwedstrijd tegen Udiros 1 op het programma. Voor de pruttelpot-formatie was het (helaas) wederom een uitwedstrijd in de bekercompetitie. Van te voren wisten de oranjehemden dat deze tegenstander ze het niet gemakkelijk zou maken, de thuisploeg zit namelijk ook in de reguliere competitie bij Invicta/Frigro 1 in de poule. Om 20.00 uur klonk het startsignaal.

Direct liet Udiros zien hoe ze het spel gingen spelen, de Pruttelpot-formatie moest even wennen aan de druk die de tegenstanders gaven. De spelers hielden het hoofd koel en slaagden erin om mooie aanvallen neer te zetten. Deze mooie aanvallen werden redelijk snel beloond met twee doelpunten in het voordeel van Invicta/Frigro. Na de wissel wist Udiros hierop antwoord te geven met doelpunt vanuit een kans onder de korf. De uitploeg wist de voorsprong te behouden door middel van een mooi variërend spel, waaruit beheerste en goede kansen kwamen die optimaal werden benut. Tot een stand van 7-8 stonden de oranjehemden vooralsnog op een voorsprong van één doelpunt. Udiros was gebrand om deze stand in hun voordeel te veranderen. Door een enigszins fysiek spel en een aantal kleine fouten aan eigen kant, werd er door de thuisploeg nog twee keer gescoord. Dit bracht de stand op 10-9 in het voordeel van Udiros. Met deze stand gingen we de pauze in.

Na de pauze was Invicta/Frigro weer klaar om ertegenaan te gaan. Ze geven zich natuurlijk niet zomaar gewonnen en dat was te zien zodra het startsignaal weer klonk. Wederom opende de Pruttelpot-formatie de wedstrijd met twee doelpunten op rij. Udiros wist hierna voor de laatste keer in de wedstrijd nog een gelijkstand uit de wedstrijd te trekken. Toen de stand door de oranjehemden naar een verschil van drie werd gebracht, was het voor Udiros moeilijk om weer bij te komen. De uitploeg wist af en toe nog op een verschil van twee te komen, maar wist verdedigend de goals niet tegen te houden. Uiteindelijk wint Invicta/Frigro 1 met 18-24, een mooie verdiende overwinning die de ploeg weer een ronde verder brengt voor de strijd om de Jan Mulder-beker.

De datum en tegenstander van de volgende ronde ik ook al bekend. 4 oktober speelt Invicta/Frigro 1 tegen SCO/European Aerosols 1. Een ploeg die in de reguliere veldcompetitie hoofdklasse speelt. Het belooft een erg mooie wedstrijd te worden die ook nog eens thuis gespeeld mag worden. Daarom willen we alvast iedereen hierbij uitnodigen om 4 oktober 20.00 uur ons eerste te komen aanmoedigen in de strijd voor de Jan Mulder-beker. Tot dan!