Ruben van Delden, pupil van de week

Zaterdag 2 maart 2019 moest het eerste team van Invicta/Firgro het opnemen tegen EKC2000 uit Emmen.

En bij deze wedstrijd was Ruben van Delden pupil van de week, hij kwam met zijn vader naar de sporthal, Ruben was wel wat zenuwachtig, maar dat is ook niet erg.

We gingen rustig op de bank zitten om naar de wedstrijd van het 2de team van Invicta/Frigro te kijken , ondertussen kon ik mooi wat vragen aan Ruben stellen.

Ruben woont samen met zijn oudere zus  en tweelingbroer(Ruben is de oudste) en zijn vader en moeder aan de Nobel in Kollum. Hij gaat naar de Prins Bernhardschool en zit in groep 7 en heeft meester Lieuwe, dat vindt hij wel een leuke meester, maakt grapjes en is ook sportief, meester zit op voetbal.

Wat vindt hij het leukste aan korfbal, nou dat zijn doorloopballen nemen en op 1 been schieten.

Hij speelt in de D1 en zijn trainers /coaches zijn Alex Visser en Rien van der Laan, hij  vindt de trainingen erg leuk en hij leert veel van ze en ze begrijpen me ook goed, aldus Ruben. Hij vindt het nog wel een beetje oneerlijk verdeeld bij het korfbal, jongens/meisjes, hij zou willen dat er meer jongens op kwamen.

Gister heeft hij gespeeld en gewonnen met 11-6 van kv Harkema, dus wie weet zit er nog zaal kampioenschap in.

Later wil Ruben iets met hondenopvang doen, maar verder is hij daar nog niet mee bezig.

Een aantal spelers van het 1ste kent hij, natuurlijk zijn trainer Alex en daar wil ook mee oplopen.

En dat gebeurde ook, ze werden voorgesteld en Ruben mocht de doorloopbal nemen, helaas ging die net mis, we namen plaats op de bank bij de reserve spelers, Ruben hoopt op een spannende wedstrijd, maar uiteindelijk winst voor Invicta/Frigro.

Op de bank hield Ruben de score bij, altijd handig omdat je het scorebord niet kan zien vanaf de bank. Ruben  vindt het soms wel moeilijk hoe de scheidsrechter ziet of het een strafworp of een vrije bal is, ook dat vinden wij soms ook nog lastig, hoor Ruben.

In de rust gingen we mee naar de bespreking en Invicta/Frigro stond al dik voor en ook de eindstand was goed 23 -12, erg spannend was het niet, maar Ruben heeft er van genoten.

Na de wedstrijd mocht Ruben nog 10 strafworpen nemen, waarvan hij er 2 scoorde, goed gedaan hoor.

Ruben, bedankt dat je pupil van de week wilde zijn.