Invicta/Frigro laat punten achter in Elim

Afgelopen zaterdag 2 februari reisde de Pruttelpot-formatie af naar Elim. De afgelopen wedstrijd tegen Elko 1 werd verloren met 21-25, hierdoor was de selectie gebrand om vandaag de punten mee te nemen naar Kollum en Gerkesklooster.

Om 17:00 gaf de heer A. Hintzbergen het startsein van de wedstrijd. De eerste 25 minuten van de wedstrijd liep gelijk op, doelpunten vielen niet snel door stroef spel met achterverdediging. De oranjehemden pakten het echter de laatste vijf minuten van de eerste helft wat minder goed op. Elko kon uitlopen naar een kleine voorsprong van 7-11. Hiermee werd de rust in gegaan.

Door een peptalk van coach Durk Oostra werd de tweede helft met goede moed begonnen. Helaas scoorde Elko enkele doelpunten waardoor het gat groter werd, 7-14. Hier had Invicta/Frigro een antwoord op, door veel afstandschoten kon de achterstand worden teruggebracht naar een stand van 14-16. Als de wedstrijd een paar minuten langer had geduurd, was er een grote kans geweest om punten mee naar huis te nemen, in de laatste minuut werd de 17-18 nog gemaakt.

De oranjehemden kregen hoop, helaas floot de scheids de wedstrijd af. Zuur verlies met verschil van 1 punt.

Het publiek dat met ons is afgereisd naar Elim werd bedankt voor het aanmoedigen.

Aankomende wedstrijd is pas 2 maart, thuis in Van Der Bijhal om 17:10 tegen EKC 2000. Publiek is natuurlijk welkom!