Invicta/Frigro 1 wint op bezoek bij Pallas ‘08 1

De hoofdmacht van Invicta/Frigro mocht in het nieuwe jaar de competitie weer hervatten tegen Pallas ‘08 1. Daarvoor reisde de ploeg op 12 januari af naar Leeuwarden waar om 19.50 uur de wedstrijd van start ging. Bekend was dat Pallas ‘08 een goede ploeg is en er moest hard gewerkt worden om er een overwinning uit te slepen.

Het waren de oranjehemden die de score openden in de Camminghahal, maar ook de thuisploeg wist daarna de korf te vinden. De beginfase was gelijk opgaand en werd er om en om gescoord. Bij een stand van 4-4 kon er een gat van vijf doelpunten geslagen worden in het voordeel van de Pruttelpot-formatie, 9-4. Vanaf dat moment liepen de Leeuwarders achter de feiten aan. Er werden prima aanvallen opgezet door de oranjehemden en daarnaast werd er ook prima afgerond. Daardoor wist Invicta/Frigro haar voorsprong alleen nog maar meer uit te bouwen, wat resulteerde in een ruststand van 8-15.

Nadat beide ploegen de kleedkamers hadden opgezocht, bleek Invicta/Frigro het scherpst aan het tweede bedrijf te beginnen. Maar de ploeg moest waken dat zij niet in een ‘dipje’ terecht kwam. Toch gebeurde dit en wist Pallas ‘08 langzaamaan het gat van tien doelpunten te dichten. Inmiddels was de marge tegen het eind van de wedstrijd nog maar vier doelpunten en werd de pot onnodig spannend. Door enkele wissels en aanmoediging van het publiek probeerde de Leeuwarder ploeg alsnog er met de winst vandoor te gaan. De Pruttelpot-formatie liet dit echter niet gebeuren en konden, ondanks een zwakkere tweede helft, wel de punten meenemen naar huis. Gelukkig hadden zij na 35 minuten spelen een marge van tien doelpunten, waardoor Pallas ‘08 vandaag niet kon winnen.

De ploeg uit Kollum wist een mooie pot om te zetten in een overwinning van 18-21. Meegereisd publiek bedankt! Aanstaande zaterdag zal er wederom om 19.50 uur gespeeld worden. Deze wedstrijd tegen Sparta (Ze) 1 zal niet in Kollum gespeeld worden, maar in sporthal de Fugelkamp in Harkema. Sparta is op dit moment de koploper, dus dit belooft een spannende pot te worden.