Invicta/Frigro 1 moet verlies nemen tegen Flamingo’s 1

Zaterdag 23 september speelde Invicta/Frigro 1 de wedstrijd niet thuis, maar wel dicht bij huis. Er werd namelijk gespeelt op het kunstgras bij de Flamingo’s. De wedstrijd tussen Invicta/Frigro 1 en de Flamingo’s 1 stond onder leiding van arbiter Schaafsma, hij gaf om half vier het startsignaal.

De Flamingo’s begonnen erg scherp en zetten de stand op 2-0. Waarna de Pruttelpot-formatie ook de bal een paar keer door de korf wist te halen. Invicta/Frigro kon de stand niet gelijk trekken, wat resulteerde in een stand van 5-3. Vanaf dit moment kwam Invicta/Frigro in een enorme dip, waarbij het begon te regenen. Hierdoor werd de bal werd gladder, ontstonden er enorm veel plaats fouten, waardoor er amper tot goede aanvallen werd gekomen. Van dit moment wisten de Flamingo’s goed gebruik te maken waardoor zij een flinke voorsprong van 11-3 op konden bouwen. Voor de rust wisten de oranjehemden nog een aantal doelpunten te maken, wat de ruststand op een 14-6 bracht.

In de tweede helft wist de Pruttelpot-formatie weer een ietwat beter ritme aan te nemen, mede door de vele supporters die mee waren gekomen! Zo ging de stand naar 16-9, er werd door Invicta/Frigro hard werkend doorgespeeld naar een stand van 18-11. U raadt het al, het was voor de Pruttelpot-formatie helaas te laat om dit gat te dichten. Daarnaast wisten de Flamingo’s deze voorsprong door te zetten naar een eindstand van 21-13.

Dank naar alle supporters! En graag zien we u volgende week weer langs de lijnen in het vertrouwde Kollum. Hier speelt Invicta/Frigro 1 om 18:40 uur de revanche wedstrijd tegen Wez Handich /DOW/TFS.