Invicta/Frigro 1 door in de beker na winst op HHV

Afgelopen dinsdag 19 september stond de eerste ronde van de Jan Mulder beker op de planning. De Pruttelpot-formatie reisde hiervoor af naar Hollandscheveld, waar HHV de tegenstander was.
Om 20.00 uur floot scheidsrechter Van der Noordaa de wedstrijd in. Invicta/Frigro 1 startte scherp en opende de score. HHV sloot gelijk aan. HHV wist het eerste gaatje te slaan, waarbij de stand 6-4 werd voor de thuisclub. De oranjehemden wisten vervolgens weer aansluiting te vinden. De ploegen waren aan elkaar gewaagd en de korf werd vaak gevonden, ruststand 14-14.
Na de rust nam de ploeg van Coach Johan het initiatief met drie doelpunten. HHV probeerde bij te benen, 16-17. Invicta/Frigro ging door met scoren en wist nog zesmaal te scoren en gaf de voorsprong niet meer uit handen. HHV scoorde nog vier keer. Eindstand 20-23.
Door deze overwinning is de Pruttelpot-formatie door naar de tweede ronde van de Jan Mulder beker. De volgende bekerwedstrijd is op dinsdag 3 oktober om 20:00 uur. De ploeg van Coach Johan gaat het dan opnemen tegen NIC 1 uit Groningen die momenteel hoofdklasse spelen. Dit belooft een mooie wedstrijd te worden.