Invicta/Frigro verliest duel van Drachten

7 oktober 15.30 uur stond de wedstrijd tegen Drachten 1 op de planning voor de Pruttelpot-formatie uit Kollum. Voor het eerste was vorige week na de wedstrijd tegen Wêz Handich degradatie al een feit. Echter is dat voor de ploeg geen reden om nog steeds te strijden voor de punten.

Het fluitsignaal klonk en Drachten beet het spits af. Binnen de eerste minuten van de wedstrijd wist de thuisploeg een voorsprong van 3-0 te creëren. Na een aantal aanvallen wisten ook de Oranjehemden het gat van de korf te vinden. Voor elk doelpunt van Invicta/Frigro scoorde Drachten 2, 3 of meer goals. Waardoor de thuisploeg het verschil nog steeds kon vergroten. Het tweede kwart van de eerste helft kwam de Pruttelpot-formatie beter in de wedstrijd. Doormiddel van verscheidene afstanders, een paar vrije ballen en een strafworp gingen de ploegen de rust in bij een stand van 12-6.

Na de rust gingen de spelers uit Kollum, Harkema en Gerkesklooster er weer met volle moed tegenaan. Echter was het wederom Drachten die het gat van de korf als eerste wist te vinden. Deze wedstrijd was rijk aan afstanders. Onder andere doormiddel van deze schoten wist de uit-ploeg het gat uiteindelijk te verkleinen tot 20-16. Wat wederom resulteerde in een verlies voor Invicta/Frigro 1.

Volgende week speelt het eerste weer thuis in Kollum tegen Flamingo’s. Het tweede start om 17.20 uur en vervolgens zal het eerste om 18.40 uur van start gaan.