Invicta/Frigro wint moeizaam duel in Hantum

Zaterdag 12 september stond de wedstrijd tegen DTL 1 op het programma. We wisten dat we deze tegenstander zeker niet mochten onderschatten, want het was altijd lastig om van deze ploeg te winnen. Ook omdat we vorige moeizaam startten wilden we vandaag goed scherp beginnen.

Om half 4 klonk het beginsignaal van de scheidsrechter. De oranjehemden kwamen op 0-2 voorsprong, alleen DTL bracht de stand snel weer in evenwicht 2-2. Vanaf dat moment werd het een moeizame wedstrijd Invicta kwam nooit op achterstand maar kon ook geen afstand nemen van DTL. Gelukkig kwam DTL niet dichter bij dan 1 doelpunt verschil. Invicta scherpte zich op en kon vlak voor rust toch nog op een 4-9 voorsprong komen.

In de pauze werd het plan besproken hoe we snel verder afstand konden nemen van DTL en de punten binnen te halen. Verdedigend stonden we goed alleen aanvallend moest het beter. De tweede helft was het spel wel beter alleen doelpunten scoren was toch zo makkelijk nog niet. Gelukkig bleven we de tweede helft wel goed verdedigen en wisten we de punten binnen te halen. De eindstand was 9-12.

Volgende week zullen we beter moeten gaan aanvallen om de punten binnen te halen tegen Lintjo. De wedstrijd begint om half 4 in Kollum, al het publiek is weer welkom!