Pupillen van de week

Op Zaterdag 29 Februari 2020 hadden we bij de wedstrijd van het 1ste van kv. Invicta tegen Achilles uit Almelo, niet 1 , niet 2 , nee…. maar liefst 3 pupillen. En dat waren  Teske Westra, Marlieke Ramaker en Jikke de Wit.

Deze 3 meiden zijn vriendinnen, zitten bij elkaar in de klas en spelen ook nog in hetzelfde team, kortom dan moet je ook met z`n drieën pupil van de week zijn.

En dat gebeurde dus ook, mooi op tijd( iemand had zich beetje verkeken op de tijd) kwamen ze aan in sport tenue bij de sporthal. Dat ze nu mooi zo op tijd waren konden ze de wedstrijd zien waarin Teske haar vader speelt( het derde van kv. Invicta), helaas speelde hij toen niet en ging misschien daardoor de winst naar de tegenpartij?? J

Zelf spelen ze in de E1 en ze hadden vandaag ook gespeeld en dik gewonnen , het gaat wel goed met het meidenteam, ze krijgen training van Marloes.

We konden toen mooi nog even een paar vraagjes doornemen.

Alle drie zitten ze dus op de Casimirschool in groep 5, ze hebben nu meester Danny en juf Anouk, vorig jaar hadden ze meester Gerben, die nu ook in het 1ste team speelt, dus die kenden ze al.

Teske vindt op school het rekenen het leukst, Jikke eigenlijk alles wel en Marlieke vindt Geschiedenis het meest interessant.

Op de vraag: Wat ze later willen worden, werd er stevig nagedacht door Teske, die er nog geen flauw idee van heeft, Marlieke wil in de winter  skilerares worden en in de zomer kok en Jikke wil kinderarts worden.

Tijdens gym doen ze af en toe wel eens korfbal, maar de juf snapt er niet zo veel van, dus de meiden leggen het dan wel uit, want kwebbelen kunnen ze wel, nu het nog niet al te spannend wordt doen ze gek met Sijke( bedankt voor de hulpJ J),  maken ze kennis met iedereen van het team, maken selfies en kiezen ze uit met wie ze graag willen oplopen.

Teske zei gelijk, ik graag met Silva, Jikke met Jenny en Marlieke moest er nog even over nadenken, maar toen werd het Sanne, het was deze dag jammer voor de heren.

Tijdens de voorbespreking maken ze ook kennis met de coach Johan Boerema en luisterden ze wat hij allemaal te vertellen had voor de wedstrijd.

Na het oplopen met het team( dat was wel spannend) en de voorstelling en ook een doorloopbal nemen, terwijl iedereen kijkt, kon de wedstrijd beginnen.

Op de bank bij de reserve spelers viel het de meiden op dat de schoenen van de spelers erg piepen, dat er veel geroepen werd en dat het spel veel sneller is dan hun eigen spel.

Het bijhouden van de stand was wel belangrijk, want toen zagen we dat de heren bijna alleen maar scoorden, dus gingen ze de dames aanmoedigen.

In de rust snapten ze wel wat coach Johan de ploeg vertelde, de meiden  vertelden nog wel even dat ze vonden dat de dames meer moesten scoren en dat heeft wel geholpen in de 2de helft.

Het was niet echt een spannende wedstrijd, want de eindstand was 26-11, dus gewonnen, het raden van de eindstand is door niemand van de dames geraden, dus op naar de strafworpen, elk 10 nemen en dat viel niet mee.

Teske scoorde er 5 en de andere 2 dames elk 1 van de 10.

Van de spelers met wie ze opliepen kregen ze nog een mooie herinnering en een zakje snoep en ik heb ze hartelijk bedankt voor het feit dat ze pupil van de week wilden zijn en dat we het heel gezellig hebben gehad.

Meiden succes met school en al jullie dromen en natuurlijk met korfbal, dat jullie ook over een aantal jaren in het 1ste mogen spelen.