Invicta/Frigro 2 promoveert naar overwinning op DTS

Vandaag stond de wedstrijd tegen DTS op het programma. De ploeg die deze wedstrijd zou winnen gaat promoveren naar de reserve tweede klasse. Bij gelijkspel zou de Parabool promoveren. Invicta/Frigro wist wat ze te doen stond en ging vol voor de overwinning.

Om 17:00 uur floot scheidsrechter Koopmans voor het begin van de wedstrijd. Nadat er even moest worden gewend aan het gladde veld was het DTS wat hier het beste mee om ging. De eerste vier doelpunten van de wedstrijd waren allemaal voor DTS. Coach Durk Oostra pepte de ploeg op en daarna wiste Sterkenburg formatie ook de bal door de korf te gooien. De eerste helft ging qua scoren gelijk op na het stroeve begin, de ruststand was na 30 minuten 10-7 in het voordeel van DTS.

In de rust werd iedereen weer even op scherp gezet en moesten we erin blijven geloven want het vertoonde spel was niet slecht maar we moesten meeer doelpunten gaan maken. Ook moesten de domme fouten waardoor we tegendoelpunten kregen eruit.

Deze Peptalk van de coach had zeker invloed op de ploeg, Invicta/Frigro 2 begon aan de tweede helft zoals DTS de eerste helft begon. De eerste 5 doelpunten waren voor Invicta/Frigro waardoor we op een 12-10 voorsprong kwamen. Hierna volgde een bloedspannende slotfase waarbij de doelpunten aan beide kanten vielen. Anne-Jan Miedema kreeg nog een publiekswissel omdat het zijn voorlopig laatste wedstrijd was in het oranje tenue. Invicta/Frigro was wel de ploeg die steeds op voorsprong kwam en wist te vast te houden in de laatste minuten. Na 60 minuten korfbal floot scheidsrechter Koopmans voor het einde van de wedstrijd.

Invicta/Frigro 2 was door het dolle heen want het wist de wedstrijd te winnen met 14-16 en zijn daardoor gepromoveerd naar de reserve tweede klasse.

Tot volgend seizoen in de tweede klasse waarbij we alle support weer kunnen gebruiken.