Invicta/Frigro 1 verliest een punt tegen Hoogkerk

Zaterdag 10 december om 16.30 uur stond de wedstrijd tegen Hoogkerk op de planning. De wedstrijd stond onder leiding van dhr. R. Turk.

De wedstrijd ging stroef van start. Het ging gelijk op tot 4-4. Hierna nam Hoogkerk een kleine voorsprong van 6-4. Hoogkerk gaf meer druk dan verwacht. De ploeg moest hierin schakelen en wist vervolgens hier gebruik van te maken. Voordat beide partijen de rust in gingen wist de Pruttelpot-formatie nog een gaatje van twee te maken en brachten de stand tot 7-9.

In de rust werd besproken dat er nu gas gegeven moest worden. We waren beter, en dat moesten we nu gaan laten zien. Na het fluitsignaal ging het nog even gelijk op. Hierna wisten de oranjehemden beleving in het spel te gooien en een grote voorsprong te maken van 13-19. Met nog een kleine 10 minuten op de klok, dacht de ploeg de wedstrijd gewonnen te hebben. Hoogkerk gaf zich echter niet gewonnen. Ze vochten terug, en dat heeft Invicta/Frigro gemerkt. Uiteindelijk wist de thuisploeg zich terug te vechten naar een gelijke stand van 21-21. Een gewonnen punt voor Hoogkerk, maar een teleurstellend verlies voor Invicta/Frigro.

Volgende week staat er een topper op het programma tegen OKO/BIES staat momenteel bovenaan, dus dat belooft een spannende wedstrijd te worden. De wedstrijd wordt thuis in Kollum gespeeld om 19.30 uur. Voorafgaand speelt het tweede om 17.50 uur.