Handhaving 3e klasse voor Invicta/Frigro 1 is een feit na een zeer spannende wedstrijd

Afgelopen Zaterdag stond er voor de Pruttelpot-formatie een spannende wedstrijd op het programma. Als de oranjehemden deze wedstrijd wisten te winnen kon de ploeg zich veilig stellen in de 3e klasse. Pupil van week waren Sietse Dam &Elize Lijkema . De bal werd deze week gesponserd door het Bloemenparadyske.

In de aanval begonnen Anne Jan, Uulco, Gerdien en Hinke, en in de verdediging mochten Marieke, Sijke, Wim en Ruurd startten.

De eerste aanval begon met een mooie aanval waardoor we de 1-0 maakten, maar Thriantha wist ook dat zij moesten winnen om zich veilig te stellen in de derde klasse, en had dan ook gelijk een antwoord klaar, 1-1. Zo liep het steeds gelijk op. Invicta liet een sterke eerste helft zien en gingen daardoor de rust in met een klein verschil. 9-7.

Na de pauze kwam Thriantha met nieuwe energie het veld op. dit lieten ze zien door de stand op 9-11 te zetten. de oranjehemden wisten dat het nu moest gebeuren en maakten mooie afstanders waardoor de stand op 14-14 kwam. Maar net zo als de oranjehemden, gaf ook Thriantha het niet op. Zo brachten ze de stand op 15-17 in de slotfase. Raymond nam een goeie keuze om Silva en Alex in het veld te zetten. Er werden weer 2 mooie en belangrijke afstanders gemaakt aan de kant van de oranjehemden. waardoor de stand op 17-17 kwam. De klok gaf nog 2 minuten aan. De spanning voelde je in heel van der bijhal toen Silva een mooie doorloopbal maaktte en hem richting de korf gooide. Goal 18-17 en nog 1 minuut te spelen. een mooie en goeie onderschepping door de verdediging waardoor invicta het kon uitspelen in de aanval. het fluitsignaal klinkt, met een eindstand van 18-17 is invicta op een 4e plaats geëindigd in de competitie en daardoor veilig in de 3e klasse. Dit werd natuurlijk goed gevierd.

De oranjehemden hebben weer genoten van de volle tribunes en de aanmoedigingen dit zaalseizoen. De volgende wedstrijd staat alweer gepland op het veld en is op 31 maart. Dan reisd de Pruttelpot-formatie naar Oldebekoop. lintjo 1- Invicta/frigro 1 die om 15:30 wordt gespeeld.Graag tot dan!