Invicta/Frigro 2 komt net tekort tegen koploper DWA/Argo 2

Op 17 februari 2018 werd door het tweede van Invicta/Frigro de uitwedstrijd tegen de koploper, DWA/Argo 2, gespeeld. De eerder gespeelde wedstrijden tegen dit team werden vrij dik verloren en dus wisten we dat het een zware wedstrijd zou zijn. We waren echter gebrand om een goed resultaat te behalen omdat we nog steeds om handhaving in de reserve derde klasse spelen. Wegens afwezigheid en blessures van een aantal spelers begonnen we in iets andere opstelling dan normaal. De aanval werd gevormd door Gert, Weinyk, Grietina en Lieke. In de verdediging startten Ray, Thomas, Sijtske en Kelly. Ook waren er een aantal B’s en A’s mee als wissel, waarvoor veel dank!

De score werd geopend door Invicta/Frigro door middel van een afstandschot van Lieke. Na deze voorsprong nam DWA/Argo het voortouw, alleen konden we goed bijblijven tot de rust. Iets wat in de vorige wedstrijden tegen dit team niet lukte. DWA/Argo scoorde vooral door middel van verre afstandschoten, waar wij iets gevarieerder scoorden. In de eerste helft wisten we nog vijf doelpunten te maken. Dit waren afstandschoten en kansjes van Gert, Thomas en Kelly. Dit resulteerde in een 8-6 tussenstand in de pauze.

Na de pauze wisten we ook goed bij te blijven. Hoewel DWA/Argo een aantal keer op drie en zelfs op vier doelpunten voorsprong wist te komen, kwamen we telkens terug naar twee verschil en wisten we op een gegeven moment zelfs een voorsprong te pakken. Tot 12-8 was DWA/Argo duidelijk de betere ploeg. In deze periode van de wedstrijd wisten we ook slechts twee doelpunten te maken, namelijk een afstandschot van Thomas en een strafworp van Lieke. Inmiddels waren er ook een aantal wissels ingebracht, Silva kwam in het veld voor Kelly en Alex voor Weinyk. Na deze slechtere periode kwamen we er even beter in. We wisten namelijk vijf doelpunten op rij te maken. Gert, Thomas en Alex wisten alle drie de korf te vinden. Na deze goede periode mocht ook Jorn het veld nog voor Gert betreden, omdat hij inmiddels klaar was met het melken van de koeien. We stonden inmiddels dus 12-13 voor, maar wisten dit helaas niet vast te houden. DWA/Argo wist namelijk nog drie keer te scoren, wat resulteerde in een 15-13 eindstand.

Ondanks dat we niet hebben gewonnen was het fijn om weer eens een betere wedstrijd gespeeld te hebben. Deze lijn moet namelijk vast gehouden worden omdat de laatste wedstrijd tegen de Waterpoort erg belangrijk is. Deze wedstrijd moet gewonnen worden om zeker te zijn van handhaving in de reserve derde klasse. Al het publiek is dan natuurlijk van harte welkom!